• Home
  • Over ons
    • Het warmtenet
    • Warmtebronnen
    • Spreekuur
    • Missie & visie
    • Vacatures
    • Duurzaamheidsverslag
    • Magazine WARM
  • Consument
    • Nieuwe klant
    • Administratie
    • Tarieven 2025
    • Aansluit-interesse
    • Lees de nieuwsbrief
    • Bewonerscollectieven & VvE’s
    • Warmteraad
    • Service & onderhoud
  • Zakelijk
    • Gebouwhuurder
    • Gebouweigenaar
    • Woningcorporatie
    • Projectontwikkelaar
    • Bedrijventerreinen
    • Frankeneng
  • Nieuws
    • Werkzaamheden / Storing
  • FAQ
Contact
  • Home
  • Over ons
    • Het warmtenet
    • Warmtebronnen
    • Spreekuur
    • Missie & visie
    • Vacatures
    • Duurzaamheidsverslag
    • Magazine WARM
  • Consument
    • Nieuwe klant
    • Administratie
    • Tarieven 2025
    • Aansluit-interesse
    • Lees de nieuwsbrief
    • Bewonerscollectieven & VvE’s
    • Warmteraad
    • Service & onderhoud
  • Zakelijk
    • Gebouwhuurder
    • Gebouweigenaar
    • Woningcorporatie
    • Projectontwikkelaar
    • Bedrijventerreinen
    • Frankeneng
  • Nieuws
    • Werkzaamheden / Storing
  • FAQ
Contact
Home Nieuws Klantenbrief n.a.v. storing
  • Linkedin
  • Facebook
  • Twitter

Klantenbrief n.a.v. storing

Omstreeks 28 mei ontvingen de direct aangesloten klanten die zijn getroffen door de storing in januari de volgende brief op de deurmat. Als u vragen heeft hierover, dan beantwoorden wij deze graag, neem s.v.p. contact op met de Klantenservice: 085 – 07 12 600

Geachte heer, mevrouw,

Tussen 7 en 9 januari 2024 hebben ongeveer 2000 huishoudens in Ede te maken gehad met verminderde warmtelevering door Warmtebedrijf Ede, waaronder u. Een ontzettend vervelende situatie die we erg betreuren.

We hadden te maken met een grote storing. Hoe dit heeft kunnen gebeuren, hebben we laten onderzoeken. Het betrof een uitzonderlijke en ongelukkige samenloop van omstandigheden. Uit het evaluatierapport werd duidelijk dat de oorzaak niet bij Warmtebedrijf Ede ligt, maar bij  warmteproducent Bio-energie de Vallei. Daarom hebben getroffen huishoudens geen recht op compensatie.

Het complete evaluatierapport met de oorzaken en maatregelen van de storing is te lezen via deze link.

Nog niet eerder hadden we in Nederland warmtenetten zoals die in Ede. Onze vooruitgang heeft ons een wereld gebracht waarin we er eigenlijk van uitgaan dat alles gewoon meteen goed werkt. Maar de werkelijkheid is soms anders: innoveren is vaak als rijden op een weg met beperkt zicht en hobbels die je soms net te laat ziet. Hoewel de situatie in januari zeer uitzonderlijk was, heeft het de hoogste prioriteit om een vergelijkbare situatie voor onze klanten in de toekomst te voorkomen. Warmteproducent Bio-energie de Vallei heeft verschillende maatregelen genomen, waaronder de introductie van aangepaste protocollen en het installeren van een extra back-up systeem. Om onze klanten stabiel groene warmte te kunnen leveren zijn wij als warmteleverancier betrokken bij het invoeren van alle maatregelen en verbeteringen.

Wij blijven geloven in onze oplossingen en we kijken naar het einddoel: een waardevolle bijdrage aan de energietransitie.

Er is een aparte webpagina ingericht met meer informatie:
https://warmtebedrijfede.nl/storing-januari-2024/

Overige vragen van klanten beantwoordt onze klantenservice graag via klantenservice@warmtebedrijfede.nl, of 085 – 07 12 600.

Gerelateerde nieuwsberichten

  • Geld is op, Tijdelijk Noodfonds Energie gesloten

    28 april 2025 Het Tijdelijk Noodfonds Energie is er voor huishoudens met een laag inkomen en een hoge energierekening. Het Noodfonds helpt mensen om energieschulden te (...)

    Lees meer
  • Reactie Energie voor Elkaar op het Warmtebod

    Energie voor Elkaar is enthousiast over het Warmtebod dat breed in de warmtewereld ondertekend is overhandigd aan klimaatministe Sophie Hermans. Zij zien ruimte voor (...)

    Lees meer
  • Reactie persbericht Omroep Gelderland 23-08

    Omroep Gelderland heeft ons een aantal vragen gesteld, maar heeft er vervolgens voor gekozen onze reactie voor haar persbericht d.d. 23-08-2024 niet te gebruiken. BTE (...)

    Lees meer

Contact

  • Warmtebedrijf Ede
  • Telefoonweg 34
  • 6712 GC Ede
  • 085 07 12 600
  • klantenservice@warmtebedrijfede.nl

Informatie

  • Consument
  • Zakelijk
  • Het warmtenet
  • Administratie
  • Werkzaamheden en storingen
  • Logo EVE - Trotse partner van 1

Kan ik aansluiten?

Heeft u interesse in een aansluiting?
Vul vrijblijvend ons contactformulier in

© Warmtebedrijf Ede 2025

  • Privacyverklaring
  • Algemene voorwaarden