Verminderde warmtelevering in delen van Ede
Dinsdag 09-01-2024
Update 18:25 uur:
Er wordt weer volop warmte geleverd.
Update 13:45 uur:
Op dit moment is het warmtenet op temperatuur en leveren we warmte. Op sommige plekken is er nog sprake van koud tapwater. Daarom zijn wij nu bezig om zaken na te lopen, op punten te verbeteren en de warmtelevering te bestendigen. Op het moment dat de warmtelevering overal bestendig op peil is, start een onderzoek naar de oorzaak.
Update 08:44 uur:
De hele nacht is er doorgewerkt en daardoor zijn veel woningen in Ede inmiddels weer op temperatuur. De piekvraag naar verwarming en warm tapwater in de ochtend, kan mogelijk nog zorgen voor een kleine, tijdelijke hapering in de warmtelevering. In de loop van vandaag verwachten wij dat de warmtelevering overal in Ede weer terug op het normale peil is. Is dat bij u nog niet het geval? Neem dan s.v.p. contact op met onze klantenservice: 085 – 07 12 600
Update 00:25 uur:
Het noodvermogen wordt op dit moment geïnstalleerd. De reeds ingekoppelde bronnen gaan steeds stabieler warmte leveren, en het warmtenet komt meer en meer op temperatuur. Voor de woningen waar nu in het geheel nog geen warmte wordt geleverd, verwachten we morgen concrete resultaten. We informeren u hier morgenochtend rond 08:00 uur verder over. Tenzij er tussentijds wijzigingen zijn, dan streven wij ernaar u voor die tijd nog nader te informeren.
Maandag 08-01-2024
Update 22:45 uur:
Op dit moment worden er tijdelijke noodketels geïnstalleerd voor meer capaciteit op het warmtenet. We zien nu een geleidelijke, verdere opwarming van het warmtenet. Na het opstarten en inwerking treden van de noodketels later vanavond, verwachten we dat deze opwarming verder doorzet. We blijven de situatie rondom de warmtelevering verbeteren en monitoren, en wij streven ernaar om u even na middernacht, opnieuw van een update te voorzien.
Update 19:45 uur:
Inmiddels is een aantal verschillende warmte-installaties aangesloten op het warmtenet, en opgestart om extra vermogen te genereren. Ondanks dat wij hard aan het werk zijn voor herstel, kost het opnieuw opwarmen van een warmtenet enige tijd. Om die reden is de verminderde warmtelevering op dit moment nog niet verholpen.
Mogelijk heeft u recht op compensatie; in dat geval ontvangt u t.z.t. bericht van ons. Meer informatie: https://www.acm.nl/nl/energie/warmte-en-koude/warmtetarieven/vergoeding-warmtestoring
Houd deze website in de gaten voor nieuwe updates.
Update 16:45 uur:
Ondanks dat wij de warmtelevering weer opschalen, is er een aantal klanten die wij momenteel geheel geen warmte kunnen leveren. Helaas geldt voor hen dat de warmtelevering naar verwachting ook niet voor dinsdagochtend hervat zal zijn. Voor kwetsbare doelgroepen is een mobiele warmte-oplossing beschikbaar, neem hiervoor contact op met Warmtebedrijf Ede via 085 – 07 12 600 | Ook onze klantenservice is vandaag langer bereikbaar om u te woord te staan. Hier leest u onze tips over wat u het best kunt doen bij een storing: Onderhoud & storing vragen – Warmtebedrijf Ede. Nadere updates volgen vanavond.
Update 14:50 uur:
Voor de woningen en bedrijven die momenteel een verminderde warmtelevering ervaren, is het de verwachting dat dit niet verholpen is vanavond. Er zal vannacht worden doorgewerkt om de warmtelevering zo snel mogelijk te kunnen hervatten. Voor kwetsbare doelgroepen is een mobiele warmte-oplossing beschikbaar, neem hiervoor contact op met Warmtebedrijf Ede via 085 – 07 12 600
Update 12:07 uur – antwoord op enkele vragen
- Hoeveel huishoudens hebben verminderde warmtelevering?
Het aantal huishoudens dat momenteel mogelijk last ervaart van de verminderde levering is ongeveer 2000 woningen. Deze bevinden zich voornamelijk in het oosten van Ede. Onze prioriteit ligt bij het opschalen van de warmte in dit gedeelte.
- En wat heeft dat voor gevolgen voor de huishoudens?
Een deel van deze woningen heeft onvoldoende warmtelevering. Kwetsbare doelgroepen kunnen contact opnemen met Warmtebedrijf Ede voor een mogelijke warmteoplossing in de vorm van mobiele kachels of maatwerk-oplossing.
- Wanneer is de verminderde warmtelevering geconstateerd?
In de loop van zondagmiddag is door Warmtebedrijf Ede geconstateerd dat er sprake is van verminderde warmtelevering; het is goed mogelijk dat afzonderlijke woningen al eerder een verminderde levering hebben geconstateerd. - Wat is de oorzaak van de storing?
De oorzaak wordt momenteel onderzocht; onze prioriteit ligt bij het opschalen van de warmtelevering. - Waar kunnen mensen de actuele status vinden?
De verminderde warmtelevering is opgelost op het moment dat alle bij ons aangesloten woningen en bedrijven weer volledig van warmte worden voorzien; onze klanten worden door ons geïnformeerd en ook op de website is de status te lezen onder www.warmtebedrijfede.nl/werkzaamheden-en-storing
- Nemen jullie met het oog op de kou maatregelen om klanten toch te voorzien van warmte?
Kwetsbare doelgroepen kunnen contact opnemen met Warmtebedrijf Ede via 085 – 07 12 600 voor een mogelijke warmteoplossing in de vorm van mobiele kachels of een maatwerk-oplossing.
maandag 08-01-2024 | 10:57 uur
Ede – In de loop van zondagmiddag is geconstateerd dat er sprake is van verminderde warmtelevering in delen van Ede; hierdoor is het op een aantal plekken onvoldoende warm. Dit is vooral merkbaar tijdens de piek in de warmtevraag ‘s ochtends en ’s avonds. Aan het opschalen van de warmtelevering wordt op dit moment hard gewerkt. Warmtebedrijf Ede vindt het vervelend voor haar klanten dat de storing op deze koude dag plaatsvindt. Zodra er meer duidelijkheid is, informeert Warmtebedrijf Ede haar klanten.